vrijdag 2 maart 2012

Finishing Friday: de rood-witte granny square blanket


Kennen jullie dat? Non-stop nieuwe ideeën en er meteen aan willen beginnen? Terwijl er nog  echt bergen onafgemaakte projecten door het hele huis rondslingeren? Die je vervolgens, in het gunstigste geval weken later, maar meestal maanden (zo niet jaren, oeps) later pas weer tegenkomt? Vast wel. Zo niet, zeg dan alsjeblieft toch ja, for my sake! 


Ik heb weleens geprobeerd mezelf te verbieden aan nieuwe dingen te beginnen voor de rest af was. Maar dat werkt niet. Ik werd er zo verdrietig van dat ik niets met mijn nieuwe ideeën kon, dat ik helemaal niets meer deed. Maar ik wilde ook al die andere projectjes afmaken. En liefst niet pas over 3 jaar. Hoe moest dit nou?! 


Ik denk dat ik een mogelijke oplossing gevonden heb; Finishing Friday! Als ik op vrijdag tijd & zin heb om bezig te zijn, ga ik niet wat nieuws beginnen, maar pak ik een van de dingen die er al langere tijd liggen. Mega-gestructureerd en gedisciplineerd zal ik nooit worden, maar zo'n klein regeltje moet kunnen toch? En zolang ik niet iedere dag 20 nieuwe dingen start, wordt het ook geen vechten tegen de bierkaai. 


Ik trap vandaag meteen af met deze granny squares. Het was ooit het plan om er een rood-witte granny square deken van te maken, een flinke grote voor Lowie. Ik heb mijn plan iets bijgesteld. Loïs heeft namelijk ondertussen al een andere en ik heb nog een kraamcadeautje nodig voor een schattig klein baby'tje. 


Duimen jullie voor me dat het werkt? ;)

3 opmerkingen:

  1. Ik duim ;-) en het is heel herkenbaar, ik moet ook echt niet meer aan een groot project beginnen want dan faal ik keer op keer jammerlijk. Voor mij moet het blijven bij kleine werkjes die vrij snel af zijn want dan heb ik, net als jij al weer een ander plannetje.
    Ik hoop voor je vrijdag regeltje werkt en ik wil dan natuurlijk wel het resultaat zien hè :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo herkenbaar .... ligt hier ook altijd van alles...ga ook eens kijken of het hier ook kan werken ... een afmaak dag in de week..
    Leuke blog trouwens ... ga je zeker volgen

    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar leuk zeg in deze kleurcombinatie! Doet me denken aan merklappen en borduurwerk. Heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen