dinsdag 5 april 2011

Hoera, het is voorjaar!


Ik ben geen wintermens. Natuurlijk, een pak sneeuw is leuk, maar na een week ben ik die vieze smurrie al weer zat. Schaatsen? Ook tof, maar na een uur hou ik het voorgezien en ga ik aan de glühwein. Ik ben gek op zinderende zomerhitte, maar het allermeest hou ik van de lente. Alles gaat groeien en bloeien. Bloemen, planten, een nieuwe lading beestjes in de wei, maar ook mensen kruipen uit hun winterdipje. Omdat ik twee seizoenen lang het mooie weer, inclusief alle leuke bijkomstigheden zoals bv terrasjes pakken, heb moeten missen, geniet ik het meest van het voorjaar.

Nog zo'n leuke bijkomstigheid van het voorjaar is dat mijn favoriete kringloopwinkel weer alle zomerstoffen in de rekken gooit. Ze hebben een enorme stoffenafdeling. Alles is 1E per meter. Max. Meestal ben je nog minder kwijt. Helemaal als je net als ik een bekende bent geworden van de vrijwillige dames die er staan. Zij vinden het zo leuk als er, ik citeer, 'zo'n jong ding zo wild wordt bij het zien van al die lapjes'. Dus krijg ik vaak een nog mooier prijsje. Twee weken geleden lagen ze er weer, tientallen gebloemde lapjes. Ik heb me nog ingehouden. Al had ik dat niet gedaan als mijn lappenkast al niet zo vol was en de eerder genoemde dames mij waarschuwden; 'rustig aan meid, volgende keer hebben we nog veel meer!'.

Ik moet dus flink gaan naaien om plek te creëren in mijn kast. De twee zwarte lappen met bloemen zijn voor mijzelf gereserveerd; ik voorzie zwierende rokjes. Niet alleen voor mij, want de groenen en de lichtblauwe met roze bloemetjes zijn perfect voor rokjes/jurkjes voor mijn mini.

Het zijn allemaal katoentjes. Mijn favoriet is echter de beige gebloemde. Het is een mooie kwaliteit linnen stof met prachtige print. En maar liefst bijna 4m lang! Ik vind het altijd zonde om zo'n mooie lap te verknippen. Ik zie al een mooie sprei voor me..

 

6 opmerkingen:

  1. Oooo, wat een vondst! Ik vind die twee met geel en groen prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fantastisch, dat je die gewoon bij de kringloopwinkel hebt gevonden (dat heeft onze kringloopwinkel niet..... maar net wel een leuk vogelglaasje gescoord ;). Ben benieuwd naar je maaksels!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Oontje; Ja, die vind ik ook mooi hoor. Ze zijn allemaal zo prachtig. Dat je zo blij kan worden van zulke vondsten he? :)

    @ VANMARIEKE; Het is niet echt een kringloopwinkel hoor. De kringloopwinkels in Delft hebben ook nooit dit soort fantastische dingen. Qua stofjes dan. Deze kringloopwinkel is meer een soort indoor-rommelmarkt. Ze hebben een 'eigen' pand met allemaal verschillende afdelingen. Je kunt er dus ook je eigen zooi brengen. En ze hebben dus ook een mega-stoffenafdeling. Dat is echt de hemel! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja welke winkel is het ik denk dat ik daar eens naar toe moet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik woon dichtbij Delft en ben nu wel heel nieuwsgierig naar die soort kringloopwinkel!!!
    Ik ben gek op rommel!!!
    Wil je het met mij delen,alstjeblieft?????

    BeantwoordenVerwijderen