woensdag 23 maart 2011

Plezierig Paars Pluis?



Dit is wat mij gisteren bezighield, terwijl mini haar tukje deed. Met zonnebril, sandaaltjes, haakwerkje en glas koude limo. Het was voornamelijk genieten. Ik zou graag in deze positieve sferen blijven, maar helaas; er waren ook een hoop frustraties. En dat is te danken aan dat pluizige paars wat op de foto te zien is als je goed kijkt. Het ziet er plezierig pluizig uit. Maar dat pluizige maakt het tot een ware hel. Ik ben bezig met een retro-ogend dekentje, gemaakt van wat grote granny-squares. Gemaakt van restjes wol. Dat paars, daar had ik wat te weinig van, bleek. Dus ik wilde wat vierkanten uithalen en minder stokjes haken, opdat ik net genoeg zou hebben. Haken met dat paars was al geen pretje, maar dat uithalen was helemaal een ramp! Je ziet niet waar je in steekt (hebt gestoken) dus de draad zit regelmatig door een ander deel van de draad heen. Ik heb geknipt en geknoopt. En na een uur pluizig en voornamelijk POKKEpaars uithalen, kon ik eindelijk verder.. Als iemand ooit nog ziet dat ik pluizig garen wil gaan gebruiken; 'HOU ME TEGEN!'. Nu ga ik op de bank, heel zen, verder aan mijn dekentje.

Edit: Ik ben nu helemaal niet zo zen meer, want ik heb ook nog eens ontdekt dat ik, dankzij datzelfde paars, bij 2 vierkanten wat foutjes heb gemaakt. En die waren al helemaal af. Dat wordt dus nog meer uithalen. Zucht...

2 opmerkingen:

  1. Ik wil dat dekentje hebben EN NOOIT MEER LOS LATEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Oksorry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, ik ben bijna in staat 'm weg te geven, zoveel frustratie levert hij op!

    BeantwoordenVerwijderen